Виховання - це процес соціальний в найширшому розумінні...
З усім складним світом навколишньої дійсності дитина входить у безкінечне число відносин, кожна з яких незмінно розвивається, переплітається з іншими відносинами, ускладнюється моральним і фізичним зростанням самої дитини... Спрямувати цей розвиток і керувати ним - завдання вихователя. Вчителі нашої школи постійно ведуть пошуки раціональних шляхів, щоб створити в школі умови взаєморозкриття добрих починань батьків, також для гармонійного розвитку особистості учня. Для цього в школі проводяться засідання педагогічної ради, на яких обговорюються питання професійного самовдосконалення вчителя, педагогіка життєтворчості, діяльність колективу щодо впровадження нових форм і методів організації позакласної життєдіяльності учнів.
Основою виховної системи в нашій школі є повага і довір'я до дитини, визнання її права на життя, навчання і власний моральний вибір.
Основне завдання, яке стоїть перед педагогами нашої школи, - формування в дітей та молоді системи цінностей і духовних, національної свідомості, чіткої патріотичної свідомості, розвиток творчої всебічнорозвиненої особистості, особистісного потенціалу, залучення кожної діяльності, а також піклування про здоров'я кожної дитини.
Усі рівні внутрішнього управління навчального закладу тісно взаємодіють, впливають на вчителів, учнів, батьків.
1. Субєктивність і співпраця. В центрі уваги педагога повинна бути дитина та її свобода, а її розвиток розглядається як процес її самореалізації і саморозвитку, де передбачається свобода вибору дитиною. Дитина-субєкт в діяльності, а не об'єкт впливу педагога. Діяльність педагога з учнями - це співпраця на користь дитини.
2. Здійснення виховного процесу через різні види діяльності. Діяльність має задовольнити потреби особистості дитини у самоствердженні, самовизначені, самоактуалізації, саморегуляції, для чого в школі створюються умови через забезпечення дітей різними видами діяльності. Визначення видів діяльності відбувається через дослідження потреб дітей, їхніх уподобань. Види діяльності учнів в виховній роботі : фізична, етико-естетична, пізнавальна, комунікативна.
3. Створення середовища, збагаченого сенсорними стимулами. Гарний дизайн навчальних приміщень (за можливості) естетичність, дошка пошани, заохочення, створення ситуації успіху, відзначення переможців конкурсів, змагань на загальношкільних заходах, проведення щорічного конкурсу "Кращий клас року", запровадження технології педагогічної підтримки.
4. Психологічне забезпечення. Діяльність класних керівників щодо виховання учнів здійснюється згідно вікових категорій та уподобань учнів. система психологічної діагностики сприяє ефективності роботи педколективу з розвитку творчих здібностей учнів.